Pomoc dla studentów pochodzących z obszarów objętych wojną
Tok studiów:
1) Studenci obecnie przebywający na Uczelni, którzy kontynuują dalej naukę w semestrze letnim a mają niezliczone przedmioty z semestru zimowego.
· Należy złożyć podanie do prodziekana ds. studenckich swojego wydziału, w formie papierowej lub mailowo za pośrednictwem swojego konta w domenie usz.edu.pl, o rejestrację warunkową z przeniesieniem zaliczenia przedmiotu.
· Odpowiedź student otrzymuje w formie papierowej oraz na swoje konto w systemie elektronicznym uczelni.
2) Studenci, którzy obecnie przebywają w swoim kraju i nie mogą wrócić na Uczelnię powinni złożyć podanie o urlop okolicznościowy.
· Podanie należy złożyć do prodziekana ds. studenckich swojego wydziału mailowo za pośrednictwem swojego konta w domenie udz.edu.pl.
· Odpowiedź student otrzymuje na swoje konto w systemie elektronicznym uczelni.
3) W przypadku studentów, z którymi nie będzie kontaktu do dn. 15 marca 2022 r., prodziekan ds. studenckich podejmuje z urzędu decyzję o udzieleniu takiemu studentowi urlopu okolicznościowego.
· Decyzja w tej sprawie jest przesyłana na konto systemie elektronicznym uczelni.
W przypadku studentów kierowanych na urlop okolicznościowy prodziekan ds. studenckich nie powinien wyznaczać różnic programowych.
Akademiki:
1) Studenci obecnie przebywający na Uczelni, którzy kontynuują dalej naukę w semestrze letnim, mogą wnioskować do Prorektora ds. Studenckich o zwolnienie z opłaty za zamieszkiwanie w Domu Studenckim Uniwersytetu Szczecińskiego.
· Podanie należy złożyć do Koordynatora Osiedla Domów Studenckich, w formie papierowej lub mailowo za pośrednictwem swojego konta w domenie udz.edu.pl.
2) W przypadku studentów, z którymi nie ma kontaktu, Prorektor ds. Studenckich podejmuje z urzędu decyzję o zawieszeniu płatności za zamieszkiwanie w Domach Studenckich Uniwersytetu Szczecińskiego do czasu powrotu studenta na Uczelnię.
Zniżki w opłatach czesnego:
1) Studenci obecnie przebywający na Uczelni, którzy kontynuują dalej naukę w semestrze letnim składają podanie o zwolnienie z opłaty semestralnej.
· Należy złożyć podanie od Prorektora ds. Studenckich, w formie papierowej lub mailowo za pośrednictwem swojego konta w domenie udz.edu.pl.
· Odpowiedź student otrzymuje w formie papierowej oraz na swoje konto w systemie elektronicznym uczelni.
2) W przypadku studentów z którymi nie ma kontaktu, Prorektor ds. Studenckich podejmuje z urzędu decyzje o zawieszeniu płatności do czasu powrotu studenta na Uczelnię.
Opieka medyczna / ubezpieczenie (dla studentów z państw spoza Unii Europejskiej):
- Pakiet ubezpieczeń KL+NNW (od Kosztów Leczenia i Następstw Nieszczęśliwych wypadków) te osoby wykupują w firmach ubezpieczeniowych lub biurach podróży w krajach pochodzenia. Dowód zakupu ubezpieczenia wraz z numerem umowy należy przedstawić przy korzystaniu ze świadczeń lekarskich. Zależnie od umowy osoby posiadające ubezpieczenie mogą zostać zwolnione z opłat za świadczenia lub ubiegać się o zwrot kosztów po powrocie do własnego kraju. Brak dowodu ubezpieczenia zobowiązuje pacjenta do pokrycia kosztów świadczeń lekarskich.
- Osoby pochodzące spoza UE, odbywające studia w Polsce i posiadające Kartę Polaka są uprawnione do podpisania umowy z NFZ i wykupienia ubezpieczenia (ZUS ZZA) w cenie około 50,00 zł./miesięcznie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, ul. Matejki 22. Po dokonaniu powyższych formalności oraz wypełnieniu dodatkowego formularza w Dziekanacie składka zdrowotna może być opłacana przez Uniwersytet Szczeciński w trakcie trwania studiów.
- Osoby pochodzące spoza UE, odbywające studia w Polsce i nieposiadające Karty Polaka są uprawnione do podpisania umowy z NFZ i wykupienia ubezpieczenia (ZUS ZZA) w cenie około 50,00 zł./miesięcznie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, ul. Matejki 22 i opłacania składki we własnym zakresie.
W celu podpisania ww. umowy z NFZ student jest zobowiązany przedłożyć następujące dokumenty:
1. zaświadczenie z uczelni o studiowaniu (do uzyskania z Dziekanatu)
2. legitymacja studencka
3. paszport lub inny dokument poświadczający tożsamość
4. zaświadczenie o zameldowaniu
5. nr PESEL – jeśli przebywa w Polsce powyżej 3 miesięcy
Wsparcie finansowe:
1) Studenci będący obywatelami Ukrainy mogą się ubiegać o wsparcie finansowe ze środków Uczelni.
· Podanie w tej sprawie należy złożyć do Prorektora ds. Studenckich w formie papierowej lub mailowo za pośrednictwem swojego konta w domenie udz.edu.pl.
· Odpowiedź student otrzymuje w formie papierowej oraz na swoje konto w systemie elektronicznym uczelni.
Zapomoga ze środków funduszu stypendialnego:
1) O przyznanie zapomogi z Funduszu Stypendialnego US studenci będący obywatelami Ukrainy mogą się ubiegać na zasadach określonych w Regulaminie zasad i tryb przyznawania świadczeń dla studentów i doktorantów Uniwersytetu Szczecińskiego. https://studenci.usz.edu.pl/stypendia/#3
Jak złożyć wniosek o zapomogę- informacja dla studentów z Ukrainy dot. składania wniosku o przyznanie zapomogi w r.a. 2021/2022
Як подати заяву на отримання допомоги – інформація для студентів з України, щодо подачі заявки на надбавку в року академічному 2021/2022
1. Zaloguj się do systemu e-prodziekan (https://e-prodziekan.usz.edu.pl)
2. Login: twój numer albumu@stud.usz.edu.pl
Hasło: aktualne hasło do poczty w domenie usz.edu.pl
3. W menu (z lewej strony) wybierz opcje „stypendia”, a następnie „wnioski stypendialne”.
4. Wybierz wniosek „zapomoga”.
5. Wypełnij wszystkie wymagane pola we wniosku i zatwierdź wniosek.
6. Pamiętaj, aby wypełniony wniosek wydrukować, podpisać, zeskanować lub sfotografować i wczytać wszystkie strony do programu w polu „Wczytaj wniosek”. Wczytaj również oświadczenie o swojej sytuacji w polu „Wczytaj załączniki”.
7. Po zaczytaniu wniosku i załączników należy elektronicznie przekazać wniosek – „Przekaż do komisji”.
8. W przypadku problemów skontaktuj się z nami: stypendia.studenci@usz.edu.pl
1. Увійдіть в систему e-prodziekan ( https://e-prodziekan.usz.edu.pl )
2. Вхід/логін: номер вашого альбому@stud.usz.edu.pl
Пароль: поточний пароль електронної пошти в домені ush.edu.pl
3. У меню (ліворуч) виберіть «стипендії»/„stypendia”, а потім «заявки на стипендію»/„wnioski stypendialne”.
4. Виберіть програму «Допомога»/ „zapomoga”.
5. Заповніть усі необхідні поля в заявці та затвердіть заявку.
6. Не забудьте роздрукувати, підписати, відсканувати або сфотографувати заповнену заявку та завантажити всі сторінки в програму в полі «Завантажити заяву»/ „Wczytaj wniosek”. Також завантажте заяву про вашу ситуацію в поле «Завантажити додатки»/ „Wczytaj załączniki”.
7. Після завантаження заявки та додатків передайте заявку в електронному вигляді – «Переказ до комісії».
8. У разі виникнення проблем, будь-ласка, зв’яжіться з нами: stypendia.studenci@usz.edu.pl